Czym charakteryzują się świeże produkty? Jaki jest właściwy czas ich magazynowania zanim trafią na sklepową półkę? Co jest wyznacznikiem ich świeżości? Producenci świeżej żywności i operatorzy logistyczni obsługujący tę branżę, z całą pewnością nie mają problemu z odpowiedzią na te pytania. Ale czy tak samo myślą konsumenci sięgający po swój ulubiony produkt na sklepowej półce? Tego można się dowiedzieć z najnowszego raportu Fresh Logistics Polska „Świeżo i na czas. Transport żywności a oczekiwania Polaków”.

Fresh Logistics Polska rocznie obsługuje ponad milion przesyłek ze świeżą żywnością. Nie dziwi zatem fakt, że firma dokłada wszelkich starań, aby zawsze być blisko rynku i odpowiednio reagować na preferencje konsumenckie. Dlatego, postanowiła przeprowadzić badanie rynku, na podstawie, którego stworzyła raport dotyczący oczekiwań konsumentów, w odniesieniu do produkcji, transportu i przechowywania świeżej żywności.

Raport „Świeżo i na czas” to doskonałe źródło wiedzy o preferencjach konsumenckich, wzbogacone ciekawymi grafikami i wypowiedziami eksperckimi m.in.: Marka Borowskiego, prezesa Federacji Polskich Banków Żywności, dr Justyny Bylinowskiej, technologa żywności i żywienia oraz redaktor naczelnej portalu www.dietetycy.org.pl czy też Moniki Ciesielskiej, DR Lifestyle, dietetyczki i autorki popularnego bloga www.drlifestyle.pl

Choć na naszych stołach królują świeże produkty i domowe potrawy, to Polacy coraz chętniej sięgają po gotowe półprodukty lub dania. Asortyment w sklepach dostosowuje się do potrzeb rynku i nawet w dyskontach można kupić wysokiej jakości, zdrowe „gotowe dania”. – tak najnowsze trendy komentuje w raporcie Monika Ciesielska, dietetyczka i blogerka.

Raport zawiera także opinie badanych na temat tego, czym według nich są świeże produkty, jak należy je przechowywać w domu, a także istoty znaczenia odpowiedniej temperatury i czasu przechowywania jedzenia. Konsumenci zwracają również dużą uwagę na bezpieczeństwo żywności, jakość produktów oraz czas dostawy. Przykładowo, 53% badanych uważa, że dostawa świeżej żywności do sklepów powinna następować codziennie lub ewentualnie kilka razy w tygodniu (31% respondentów). Z kolei dla ponad 56% ankietowanych niski stopień przetworzenia produktu jest wyznacznikiem jego świeżości.

Aby przygotować raport Fresh Logistics, wspólnie z agencją Chromatique, zrealizowała badanie rynku, wykorzystując dwie techniki badawcze: CAPI oraz CAWI. Badanie CAPI (badania ankietowe) przeprowadzono w terenie, w pobliżu hipermarketów w dwóch dużych miastach: Poznaniu oraz Warszawie. Respondenci to konsumenci świeżej żywności i nie tylko, zróżnicowani pod względem wieku, wykształcenia, płci, lokalizacji geograficznej czy rodzaju gospodarstwa domowego.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją raportu. 

Raport można pobrać ze strony internetowej Grupy Raben: https://polska.raben-group.com/raport-swiezo-i-na-czas.

Fresh Logistics Polska

Fresh Logistics Polska, jest częścią międzynarodowej Grupy Raben. Firma świadczy usługi dystrybucji krajowej i międzynarodowej oraz magazynowania dla produktów świeżych, zawsze stawiając na jakość i bezpieczeństwo żywności. Firma posiada ponad 20 lat doświadczenia, dysponuje 55 tys. mkw powierzchni magazynowej z temperaturą kontrolowaną, 550 środkami transportu, 8 nowoczesnymi centrami dystrybucyjnymi obsługującymi ponad 1 milion przesyłek rocznie. Fresh Logistics stawia na zaawansowane systemy IT i ciągłe doskonalenie procesów w oparciu o lean management. W ramach programu Better Everyday inicjuje wiele projektów optymalizacyjnych, z korzyścią dla wszystkich podmiotów biorących udział w łańcuchu dostaw. To zgrany zespół 700 pracowników, pełnych energii i pasji do logistyki. 

Grupa Raben 

Grupa Raben jest operatorem logistycznym, który oferuje kompleksowe usługi TSL: logistykę kontraktową, transport drogowy (krajowy, międzynarodową oraz na wschód), Fresh Logistics, FTL & transport intermodalny, morski oraz lotniczy. 

Ponad 90 lat doświadczeń i uznanie zdobyte na rynku w czasie tego okresu pozwalają na budowanie i utrzymywanie długotrwałych relacji z klientami. Firma oferuje logistykę „z ludzką twarzą” dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Partnerstwo i zaufanie wpisują się w ten styl współpracy. Raben w biznesie kieruje się min. podejściem fair play, ponieważ wierzy że relacje oparte na wzajemnej szczerości budują lepsze jutro. 

Grupa posiada ponad 160 własnych oddziałów w 14 krajach Europy (Polska, Niemcy, Holandia, Czechy, Słowacja, Ukraina, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Grecja oraz Włochy) dysponuje około 1 300 000 m2 powierzchni magazynowych i każdego dnia na drogi wysyła ponad 9000 ciężarówek. Zaczęło się jednak od małej, holenderskiej firmy rodzinnej. Dziś nadal ważne są dla niej wartości charakterystyczne dla familijnych organizacji, co pozytywnie wpływa na zaangażowanie pracowników i relacje z klientami. 

Raben to „People with drive”. To zespół, który uwielbia wyzwania i zawsze gra do jednej bramki. Każdy z ponad 10 000 pracowników ma w sobie swój indywidualny drive, który napędza zespół. Wyróżnia nas przedsiębiorczość, energia i niekończący się apetyt na więcej.

Grupa chce być motorem, który sprawia, że świat nie tylko się nie zatrzyma, ale będzie lepszy, bardziej zielony. Dlatego, konsekwentnie realizuje swoją strategię zrównoważonego rozwoju opartą na trzech filarach: odpowiedzialny biznes, ochrona środowisko oraz wpływ społeczny. 

Więcej informacji dostępne pod adresem: www.raben-group.com.