opona
zdj. ilust. Pixabay

PIRELLI WPROWADZA PIERWSZE OPONY Z INDEKSEM „HL” DLA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, HYBRYDOWYCH ORAZ POJAZDÓW TYPU SUV

SAMOCHÓD LUCID AIR JAKO PIERWSZY BĘDZIE WYPOSAŻONY W NOWE OPONY TYPU HL

NOWE OPONY DLA AMERYKAŃSKICH SEDANÓW, POZA NOWYM INDEKSEM NOŚNOŚCI „HL”, ZOSTAŁY UDOSKONALONE O TECHNOLOGIE ELECT ORAZ PNCS

Pirelli prezentuje swoje pierwsze opony z indeksem nośności High Load. Jest to nowy rodzaj opon dedykowany głównie dla samochodów elektrycznych, hybrydowych i typu SUV. Tego rodzaju pojazdy są zazwyczaj cięższe ze względu na dodatkowe akumulatory, a opony Pirelli HL zostały zaprojektowane tak, by zapewnić wysoki komfort prowadzenia pojazdu i niższy opór toczenia.

Nowy typ opon posiada indeks HL (high load – wysokie obciążenie) na ścianie bocznej, by wskazać na ich zdolność utrzymania 20% większej masy w porównaniu do standardowych opon, a także 6-9% większej masy niż opony z indeksem XL tego samego rozmiaru.

SAMOCHÓD LUCID AIR Z OPONAMI P ZERO HL O TECHNOLOGIACH ELECT I PNCS

Samochód Lucid Air będzie pierwszym pojazdem, który zostanie wyposażony w nowe opony HL Pirelli. Ten nowy, luksusowy elektryczny sedan będzie produkowany i sprzedawany w Stanach Zjednoczonych już w tym roku, a dedykowane dla niego opony Pirelli P Zero będą dostępne w następujących rozmiarach: HL 245/35R21 99 Y XL na przedniej osi oraz HL 265/ 35 R21 103 Y XL na tylnej osi. Zgodnie ze strategią Pirelli „Perfect Fit”, opony P ZERO dla samochodu Lucid Air zostały stworzone we współpracy z producentem samochodu, by w pełni sprostać wymaganiom jakości. W celu umożliwienia identyfikacji tego konkretnego modelu stworzonego dla amerykańskiego producenta, opony będą posiadać na bokach oznaczenie „LM1”.

– Poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań technicznych zawsze było bardzo ważne dla Pirelli. Uwaga, którą poświęcamy nowym formom przyjaznego dla środowiska transportu, prowadzi nas teraz ku technologii, która jest w stanie przewidzieć przyszłe oczekiwania producentów samochodów dla ich nowych pojazdów elektrycznych i hybrydowych, które wymagają coraz bardziej wyspecjalizowanego działania opon – powiedział Pierangelo Misani, Starszy Wiceprezes ds. Badań i Rozwoju oraz Cyber Security przedsiębiorstwa Pirelli.

– Samochód Lucid Air reprezentuje przełom technologiczny pod względem wydajności i efektywności. Nowe opony Pirelli HL są integralną częścią tego osiągnięcia – powiedział Eric Bach, Starszy Wiceprezes ds. Produktu i Główny Inżynier w Lucid Motors.

Te zrobione na zamówienie opony P ZERO będą wspierane przez technologie Elect i PNCS Pirelli. Pirelli Elect oferuje niższy opór toczenia w celu zwiększenia zasięgu oraz zmniejszony hałas dla maksymalnego komfortu. Technologia Pirelli Elect zakłada sprostanie wymaganiom elektrycznej skrzyni biegów oraz strukturę zdolną do utrzymania masy zestawu akumulatorów. Dodatkowo, opona w tej technologii wykonana jest ze specjalnej mieszanki materiałów zapewniającej przyczepność. Aby jeszcze bardziej zwiększyć komfort wnętrza, technologia PNCS składająca się ze specjalnego materiału dźwiękochłonnego umieszczonego w oponie pomaga stłumić wibracje powietrza, które mogłyby dostać się do wnętrza pojazdu. Korzyści płynące z tego systemu można odczuć zarówno na zewnątrz, jak i w środku samochodu.

Źródło: Informacja prasowa

Pirelli Media Team

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

 

Autor informacje