Hoofddorp / Warszawa, 6 października 2021 – FedEx Express Europe, spółka zależna FedEx Corp. (NYSE: FDX) i największa na świecie firma zajmująca się transportem ekspresowym, ogłosiła dziś uruchomienie nowego międzykontynentalnego lotu między Europą a Japonią, umożliwiającego klientom – także z Polski – jeszcze lepsze bezpośrednie połączenie i dodatkową przepustowość zarówno do Japonii, jak i północnych Chin.
Lot obsługiwany przez Boeinga 777 zwiększy przepustowość między kontynentami o dodatkowe blisko 200 ton tygodniowo. Nowe połączenie realizowane będzie bezpośrednio cztery razy w tygodniu z lotniska Charles-de-Gaulle w Paryżu na międzynarodowe lotnisko Kansai w Osace w Japonii. Następnie samolot poleci na międzynarodowe lotnisko Guangzhou Baiyun w Kantonie (Chiny). Ponadto, raz na tydzień, z lotniska Charles-de-Gaulle poleci samolot, który najpierw wyląduje na lotnisku Changi w Singapurze, a następnie na kantońskim lotnisku Baiyun. Nowe połączenie zapewni blisko 50 ton dodatkowej przepustowości.
Nowe połączenia – wraz z niedawno ogłoszonymi przez FedEx lotami dla przedsiębiorstw eksportujących z rejonu Azji i Pacyfiku – to odpowiedź firmy na wciąż rosnące zapotrzebowanie klientów, szczególnie w przypadku przesyłek e-commerce w regionie. W czerwcu 2021 r. FedEx odnotował wzrost wolumenu przesyłek z obszaru handlu elektronicznym o ponad 1 miliard dolarów rok do roku z Azji i Europy. Polscy klienci w znaczący sposób mogą skorzystać z nowego lotu uruchomionego przez FedEx. Dzięki temu połączeniu firmy działające na szlaku UE-Japonia oraz wewnątrz Azji będę miały łatwiejszy dostęp do rynków APAC – rynków, z których szereg pracuje nad odbudową swoich potencjałów po załamaniu, jakie miało miejsce w 2020 r. Kluczowe korzyści dla polskich i europejskich przedsiębiorstw to:
– Bezpośrednie połączenie z Japonią – klienci skorzystają z dostawy w ciągu 48 godzin do wielu kluczowych miast w Japonii
– Dodatkowa przepustowość na inne rynki APAC – loty zapewnią klientom dodatkową przepustowość dla przesyłek ekspresowych i frachtowych.
„Sprzedaż detaliczna w Internecie w regionie Azji i Pacyfiku wygenerowała około 2,45 biliona dolarów w 2020 r. Biorąc pod uwagę badania szacujące, że sprzedaż e-commerce w tym regionie ma się prawie podwoić do 2025 r., ważne jest, aby europejskie firmy mogły swobodnie korzystać z potencjału wzrostu, jaki oferuje ten rejon” – powiedziała Karen Reddington, prezes FedEx Express Europe. „Najnowsze wzmocnienie naszej sieci oznacza, że europejskie przedsiębiorstwa mogą teraz skorzystać z ogromnych możliwości rozwoju, jakie stwarzają rynki w Japonii i regionie APAC. Firmy mogą polegać na FedEx jako partnerze w rozwijaniu swojej działalności na tym kwitnącym szlaku handlowym”.
„Nowe połączenie to dla wielu polskich firm już działających na azjatyckim rynku szansa na dalsze rozszerzanie swojego biznesu w tym regionie, a dla tych, których jeszcze nie ma na tym rynku, perspektywa ekspansji. W FedEx stawiamy na usługi i rozwiązania, które stwarzają możliwości do rozwoju dla małych i średnich firm, a nowy lot właśnie taką możliwość daje” – powiedział Mariusz Mik, Vice President Ground Operations Eastern Europe, FedEx Express.
Szybko rozwijające się rynki regionu APAC stanowią atrakcyjne miejsce dla wielu polskich i europejskich firm, które chcą poszerzać działalność w tym regionie. Japoński światowy import wzrósł o 28,3% w okresie od maja 2020 r. do maja 2021 r., przy czym Europa odpowiada za 16% całego japońskiego importu (103 mld dolarów). Japonia jest także czwartym co do wielkości rynkiem e-commerce. Jako jeden z wiodących graczy w dziedzinie logistyki ekspresowej w regionie APAC, FedEx obsługuje obecnie ponad 200 lotów tygodniowo pomiędzy regionem APAC a lokalizacjami w regionach Pacyfiku i Europy, łącząc tym samym klientów z krajów UE i APAC z rozległą globalną siecią firmy.
O FedEx Corp.
FedEx Corp. (NYSE: FDX) świadczy dla klientów oraz firm na całym świecie szeroki zakres usług w zakresie transportu, handlu e-commerce oraz biznesu. Posiadająca roczny przychód w wysokości 87 miliardów USD firma oferuje zintegrowane rozwiązania biznesowe za pośrednictwem spółek operacyjnych, współpracujących ze sobą oraz wprowadzających cyfrowe innowacje pod marką FedEx. Stale wymieniana wśród pracodawców cieszących się największym szacunkiem i zaufaniem pracowników, firma FedEx motywuje 560 000 członków swoich zespołów do dbania o bezpieczeństwo oraz do skupiania się na potrzebach klientów i społeczności, przy zachowaniu najwyższych standardów etycznych i zawodowych. FedEx dokłada starań, aby w odpowiedzialny sposób łączyć ludzi i możliwości na całym świecie, tak by osiągnąć neutralność operacyjną pod względem emisji CO2 do 2040 r. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź stronę internetową about.fedex.com.