Pozycjonowanie stron internetowych to proces poprawy widoczności naszej strony w wyszukiwarkach takich jak Google, Bing czy Yahoo. Celem każdego właściciela strony jest bycie widocznym na pierwszej stronie wyników wyszukiwania – najlepiej jak najwyżej. Im wyżej na liście znajduje się nasza strona www, tym większe prawdopodobieństwo, że przyciągnie nowych odwiedzających.

Pozycjonowanie stron www – dlaczego powinniśmy skorzystać z usług agencji SEO?

W Internecie można znaleźć wiele artykułów wyjaśniających, dlaczego należy pozycjonować strony w Google, czym jest pozycjonowanie i jakie daje korzyści. Ale jak przeprowadzić pozycjonowanie? Zrobić to na własną rękę czy skorzystać z usług agencji SEO?

W tym artykule skupimy się na drugiej opcji. Wyjaśnimy, dlaczego warto zatrudnić agencję SEO do pozycjonowania strony i jakie korzyści z tego wynikają.

Prowadzenie firmy zabiera masę czasu, warto oddelegować zadania, na których ktoś zna się lepiej. Agencja SEO pozwoli nam zaoszczędzić czas. Po co poświęcać cały swój czas na naukę o SEO, skoro są agencje, które wiedzą, jak zrobić to lepiej?

Co więcej, firmy te mogą sprawić, że nasza strona internetowa stanie się bardziej efektywna i atrakcyjna dla odbiorców docelowych dzięki zastosowaniu różnych technik. A co za tym idzie? Więcej potencjalnych klientów.

Ważne jest, aby wyjaśnić, że nie jest to praca wykonywana z dnia na dzień: SEO jest procesem ciągłym, ponieważ Google stale aktualizuje swoje algorytmy. Strony internetowe muszą być stale aktualizowane, aby pozycjonowanie było skuteczne i przynosiło oczekiwane rezultaty.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?

Dwa najpopularniejsze sposoby poprawy pozycjonowania stron internetowych to optymalizacja pod kątem wyszukiwarek i marketing treści. SEO (Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony www w celu zwiększenia prawdopodobieństwa jej pojawienia się w wynikach wyszukiwania (SERP), czyli w momencie, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarce Google wyszukiwane hasło.

Marketing treści to proces tworzenia i rozpowszechniania użytecznych i pouczających treści, które przyciągają potencjalnych klientów – osoby zainteresowane naszymi produktami lub usługami.

Warto zadać sobie pytanie, ile pieniędzy jesteśmy w stanie miesięcznie przeznaczyć na pozycjonowanie strony internetowej. Wiele agencji SEO podaje widełki cenowe, jednak to od nas zależy ile chcemy wydać – im większa suma tym lepsze efekty pozycjonowania strony.

Pozycjonowanie stron internetowych – czym zajmuje się agencja SEO?

Pamiętajmy, że jeśli nie zadbamy o pozycjonowanie swojej strony, to konkurencja zrobi to na własną rękę. W takiej sytuacji możemy wiele stracić, ponieważ sprzedaż internetowa naszej firmy będzie niższa.

Aby osiągnąć dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania i zapewnić swojej firmie szybki rozwój, warto zatrudnić specjalistów, którzy zajmą się optymalizacją naszej strony internetowej. Z pewnością współpraca z agencją SEO przyniesie lepsze efekty pozycjonowania stron niż byśmy zajmowali się tym samodzielnie.

Agencja SEO pomoże w następujących kwestiach:

1) Audyt seo strony internetowej

Pierwszą rzeczą, jaką agencja SEO będzie chciała wiedzieć, jest aktualna wydajność witryny. Przyjrzą się szybkości działania witryny, liczbie osób odwiedzających ją dziennie, miejscu, z którego przychodzą i wielu innym. Pomoże im to ustalić, co należy poprawić. Agencja zadba o optymalizację techniczną strony, co poprawi pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

2) Analiza strony konkurencji usprawni proces pozycjonowania stron

Poza analizą naszej własnej strony, analitycy będą chcieli wiedzieć, jak wypadamy na tle innych, podobnych witryn. To daje im pojęcie o tym, co należy zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencji.

3) Badanie słów kluczowych i fraz kluczowych

Słowa kluczowe i frazy kluczowe są tym, co ludzie wpisują w wyszukiwarkach, gdy szukają czegoś konkretnego. Znalezienie odpowiednich słów kluczowych dla danej branży to dla specjalisty żaden problem. Dobrze dobrane słowa kluczowe rozmieszczone we właściwy sposób w treściach na stronie www to kluczowa sprawa strategii pozycjonowania. Treści strony muszą być przygotowane w konkretny sposób – zgodnie z zasadami copywritingu.

4) Link building

Link building to tworzenie linków pomiędzy stronami internetowymi przez inne strony. Dzięki temu robot wyszukiwarki będzie mógł łatwiej do nas dotrzeć i wypozycjonować naszą stronę wyżej w wynikach wyszukiwania Google Search Console. Celem link buildingu jest zbudowanie jak najszerszej i jak najbardziej zróżnicowanej sieci linków pomiędzy stronami, tak aby odwoływały się one do siebie nawzajem jako do źródeł informacji. To powoduje wyświetlanie wyżej naszej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. Wyróżnia się linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne (na innych stronach internetowych).

5) Pozycjonowanie lokalne i pozycjonowanie globalne

Pozycjonowanie lokalne i globalne to oba rodzaje marketingu internetowego. Są to różne sposoby na podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Lokalne pozycjonowanie ma na celu podniesienie pozycji konkretnej strony internetowej na określonej stronie wyników wyszukiwania, która jest związana z lokalnym obszarem lub branżą, w której działa dana firma. Na przykład, jeśli jesteśmy właścicielem lokalnej pizzerii, możemy chcieć poprawić swój ranking, aby ludzie mogli nas znaleźć, gdy szukają „pizzy” w Google. Globalne pozycjonowanie ma na celu podniesienie pozycji strony internetowej na liście odpowiednich stron, tak aby pojawiała się ona przy wyszukiwaniu podobnych słów kluczowych w różnych obszarach geograficznych na całym świecie. 

Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych poprawia widoczność strony – optymalizacja strony to korzyść dla każdej branży

Pierwsze efekty pozycjonowania strony przyjdą z czasem, ale przyjdą na pewno. Agencja zadba o optymalizację strony/sklepu internetowego, wykona audyt strony, dobierze słowa kluczowe, przygotuje treści na stronie, zadba o widoczność strony w mediach społecznościowych, zadba o content marketing, linkowanie wewnętrzne a w konsekwencji o pozycję strony w wynikach wyszukiwania google. Algorytmy google bywają kapryśne, a my zajmując się prowadzeniem sklepu internetowego z pewnością nie mamy czasu na ich śledzenie. Skuteczność pozycjonowania możemy poznać po widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Pamiętajmy, że to proces i na efekty pozycjonowania stron trzeba chwilę zaczekać. To co ważne, pozycjonowanie stron to proces ciągły – optymalizacja strony internetowej wymaga nieustannej pracy. Jeśli chcemy znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwarki google, powinniśmy zainwestować we współpracę z agencją SEO.

Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistą od pozycjonowania stron internetowych https://lukaszsurma.pl/